מחשבה או שתיים על התחדשות עירונית

מחשבה אישית או שתיים שהיו לי בעקבות הכנס של מכון אלרוב על התחדשות עירונית יעילה וצודקת, והצגת נייר המדיניות שבהכנתו הייתי מעורב (הדברים משקפים רק את העמדות שלי, ולא את עמדות מכון אלרוב או עמדות של חברים אחרים בצוות).

אני מאמין שאם ישאלו את כל הישראלים הבוגרים אם הם מעדיפים לגור בבית דירות או בבית צמוד קרקע, חלק גדול מהם יעדיף את האופציה השנייה. אבל אם לכולם היו בתים כאלה? היינו נשארים עם מעט מאוד שטחים ירוקים ועם הרבה מאוד פקקים. הרבה שאלות שמעניינות אותי בכלכלה ומדיניות הן כאלה שקשורות להשפעות חיצוניות, למצבים שהשוק לא מספק להם פתרון ושבהם אם כל אחד יעשה את מה שהכי טוב לו, התוצאה לא תהיה כל כך טובה. אני מרגיש שיש מעט מאוד תחומים בהם זה כל כך בולט כמו בתכנון עירוני.

המטען אתו הגעתי לכתיבת הדו"ח היה התחושה שגורמים מקצועיים עוסקים יותר מדי בצד הפיזי וברווחיות של הפרויקטים, בלי להתייחס להשפעות החברתיות. מצאתי שיש בזה הרבה מן האמת, כפי שניתן לראות בניתוח המצוין של עמותת "במקום".

לאורך העבודה שלי על הפרויקט היה לי חשוב להתייחס לחלק הזה ולתת לו מענה. מכיוון שאם אנחנו הופכים תהליך שיש לו גם השלכות שליליות לקל יותר לביצוע, מן הסתם שההשלכות השליליות האלה יתגברו. בסופו של דבר יש בהמלצות שלנו התייחסות ופתרונות לצורך למצוא פתרונות למי שעלול להיפלט מהשכונה בעקבות ההתחדשות, ולצורך בשיתוף ציבור, וזה כנראה החלק בו אני הכי גאה.

יצא מעט קצר מן המצופה החודש, ואני מקווה לפצות בחודשים הבאים. בינתיים אני ממליץ להקדיש זמן ולקרוא את נייר המדיניות עצמו. אין לי הרבה מה להוסיף עליו.

הערה מנהלתית: אני רוצה להודות לג'וני על תמיכתו הנדיבה בבלוג. אם גם אתם\ן נהניתם\ן לקרוא, אשמח לקבל את תמיכתכם\ן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כלכלה, קצרים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

השארת תגובה

